مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل از اختصاص ۴۴ مرکز خرید گندم تولیدی در اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،  علی نوبخت مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه آرد و نان از اختصاص  ۴۴ مرکز خرید گندم تولیدی در اردبیل خبر داد و گفت: این مراکز از ۱۶ خرداد ماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه۵۰ درصد مراکز خرید گندم در شمال استان و ۵۰ درصد دیگر هم در سایر شهرستان‌های استان راه‎اندازی شده است: گفت: در بیش از ۲ ماه با بیش از ۵۰۰ نیروی انسانی، گندم تولیدی کشاورزان استان را خریداری می شوند.

نوبخت اظهار کرد: همزمان با آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان بیله سوار مغان، مقدمات خرید گندم در شمال استان شروع شده اما به دلیل بالا بودن رطوبت گندم از کشاورزان منطقه خواسته شده که از برداشت زودهنگام خودداری کنند تا متحمل افت بیشتر در مراکز خرید نشوند.

وی با بیان اینکه کشاورزان در برداشت گندم عجله نکنند، افزود: قیمت تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان با ۱۲ درصد رطوبت و چهار درصد افت مفید از سوی دولت مشخص شده که بنا به اعلام وزرات جهاد کشاورزی این مبلغ قابل تغییر و افزایش است.

نوبخت با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۲۳ درصدی داشته است، افزود: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم و کلزا را تحویل مراکز خرید بدهند حتماً با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا بروز رسانی کنند تا در روند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/